Červená Lhota - konec ideálu

8. srpna 2012 v 10:02 |  Cesty
Vzpomínka po shlédnutí televizního pořadu Kde bydlely princezny.

Když jsem před léty poprvé viděl zámek Červená Lhota, byl jsem mile překvapený. Malý hezký zámeček na skále uprostřed rybníka, obklopený klidným prostředím. Líbilo se mi uvnitř i kolem něj. Hned v protějším stavení byla nabídka ubytování i stravování. Dalo by se tam strávit pár krásných klidných dnů. Přímo idylka.

Navštívil jsem jej poté ještě několikrát. Přecejen to tam ale mám z ruky a tak následovala delší přestávka v návštěvách.

Když jsem tam 26. června 2010 přijel naposledy, se zájezdem, byl jsem opět překvapený. Tentokrát nemile. Z klidného idylického zámečku se stal jeden z nejnavštěvovanějších zámků jižních Čech. Proudila tam jedna výprava turistů za druhou, všude bylo plno lidí a ani chvilka klidu. Vstupenky byly časované. Ačkoliv byla naše návštěva předem dojednaná, musili jsme půl hodiny čekat na další termín, protože jsme k pokladně přišli o 2 minuty později.

Byznys je byznys - správa zámku patrně těžila z rekordního počtu prodaných vstupenek a nezabývala se otázkou zda přítomnost takových kvant návštěvníků exponátům neškodí.

Zámek si možná finančně pomohl, ale já jsem o něj ztratil zájem. Přišel jsem o ideál...

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Ježurka Ježurka | Web | 8. srpna 2012 v 12:11 | Reagovat

To je ale škoda, když se Ti tam tak líbilo. Já tam snad ještě nebyla - ne, opravdu ne, ale může tam být krásně! Mám to už trošku víc než z ruky, bohužel.

2 Jirka Jirka | E-mail | Web | 8. srpna 2012 v 21:20 | Reagovat

[1]: Díky za návštěvu a reakci. Odpovídal jsem už dvakrát, ale systém to zablokoval jako spam - asi protože jsem připojil dva odkazy. Zkusím Ti je poslat jinak.

3 Jirka Jirka | E-mail | Web | 8. srpna 2012 v 21:46 | Reagovat

[1]:Nejde to ani z Tvého blogu jako zpráva autorovi a nemám Tvůj mail, tak to zkusím ještě takhle:
http://www.zamky-hrady.cz/1/cervena_lhota.htm .

4 Jirka Jirka | E-mail | Web | 8. srpna 2012 v 21:48 | Reagovat

[1]:A teď druhý odkaz - na oficiální stránky zámku:
http://www.zamek-cervenalhota.eu/ .

5 Ježurka Ježurka | E-mail | Web | 21. srpna 2012 v 17:04 | Reagovat

Moc děkuji za odkazy, vypadá to opravdu "jako z pohádky". Škoda, že jsem tam nikdy nebyla. A kdybys mi zase něco chtěl poslat, dala jsem Ti můj email. :-)

6 motylkov motylkov | Web | 30. srpna 2012 v 22:50 | Reagovat

Jednou jsem byla v Červené Lhotě,ale to je již dlouho a moc se mi tam líbilo, to byl ještě asi správně pohádkový zámeček...Jo, časy se mění a lidi si nic neváží, proto je to tak.Ale na pos lední návštěvě zámečku jsem byla začátkem léta v Chyši, nyní je soukromej/je tam i soukromej pivovar/ a tam by se i Tobě Jiříku líbilo. Zatím je to tam vše na úrovni. :-)  :-(  :D  [:tired:]

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.