Výlet na letiště Václava Havla

7. července 2014 v 16:01 |  Cesty
tedy na letiště v Praze - Ruzyni.

Ve čtvrtek bylo krásné ráno a já jsem s vidinou, že takový bude celý den vyrazil na letošní výlet na letiště. Autobusem k metru, tím do centra, tam přestoupit na jinou linku a od její konečné dál dalším autobusem. Městská doprava jela výborně a tak jsem přesně za hodinu od odchodu z domova vystupoval na opačném konci Prahy u letiště.

Hned jsem si všiml změny. Kvůli velkému provozu je před letištěm dopravní omezení: závory u nichž musí zastavit i městská doprava. Ta zajíždí blíž k hale. Soukromá auta mají k dispozici blízké parkovací domy.

Vstoupil jsem do haly terminálu 1 (pro cesty do zemí mimo Schengenský prostor) a první co jsem vnímal, byl klid. V půl osmé ráno tam byl malý provoz. Jedna věc mi tam chyběla: letadélko Aero 45, které tam bývalo jako dekorace zavěšené u stropu. Pomalu jsem terminál procházel. Některé obchody byly ještě zavřené a občerstvovací podniky zely prázdnotou. V odletové hale byla dlouhá fronta k jedinému odbavovacímu pracovišti. Všiml jsem si jeho čísla a na tabuli zjistil, kam ti lidé míří. Všiml - ale ani jsem ten název nedovedl přečíst, jak byl cizokrajný. Snad Egypt.

Stejně pomalu jsem mířil i k terminálu 2 (pro cesty do zemí Schengenského prostoru). Najednou mě míjelo množství lidí s cestovními zavazadly. Zvědavost mi nedala a chtěl jsem vědět kam letí. Vstoupil jem s nimi na motorové schody do 1. patra a tam zjistil, že se rozptýlili k různým přepážkám. Fronty ale byly na odlety do Řecka a Holandska. Šel jsem terminálem co noha nohu mine a byl naprosto v klidu. Na rozdíl od pasažérů jsem neměl žádné starosti, protože jsem nikam neletěl. Byl jsem tam jen "na čuměné".

Pak jsem se zašel podívat na terasu, odkud je výhled na plochu mezi dvěma odbavovacími budovami. Informační tabule tam ukazují a popisují typy používaných letadel. Na ploše jsem ale viděl 0 letadel. Slovy: nula letadel. Žádné v tu dobu nepřiletělo ani se nechystalo k odletu.

Loudal jsem se terminálem k východu, abych přešel k protější budově parkingu C, z jehož ploché střechy jsem v minulosti pozoroval letadla. Nepochodil jsem. Stejně jako loni byla střecha nepřístupná a ze 6. patra byl nevalný výhled.

Sluníčko hřálo, bylo mi už horko a tak jsem se rozhodoval, jestli si dám pivo za 69 nebo 95 korun. Rozhodl jsem se, že žádné, protože takovou vydřidušskou cenu nebudu platit. Tím se dostávám k cenám tamního občerstvení. Pár položek jsem si poznamenal:

- kalíšek kávy z automatu 20 Kč, zrnková 30
- káva v podniku s obsluhou 39 Kč
- porce piškotového dortu 69 - 86 Kč
- gulášová polévka 90 Kč
- řízek s bramborovou kaší 175 Kč.

Z uvedeného je jasné, proč tamní občerstvovací podniky zely prázdnotou. Sanitka před vchodem byla přistavena asi pro případ, že by ty ceny s někým sekly.

Zavelel jsem si k ústupu a cestou jem se ještě zastavil na starém ruzyňském letišti. Z dětství si pamatuji, že tam bývala malá vyhlídková terasa, ale po té už tam není ani stopy. Původní letištní budova teď slouží pro vládní lety. V přistavěné nové budově je terminál 3 sloužící k odbavování soukromých letů. V prázdné malé hale byl klid a pohoda. Seděl tam jen jeden člověk, který na někoho čekal. Tamní restaurace neměla žádný kšeft. Moji pozornost upoutal nápojový automat. S překvapením jsem zjistil, že v tomhle objektu pro zazobané stojí kalíšek kávy ne 20, ale pouhých osm korun. Dal jem si ho a spokojeně jsem se loudal dál.

V sousední budově je hotel Ramada. Je u terminálu pro bohaté, tak je čtyřhvězdičkový a noc v jednolůžáku tam stojí 5076 korun. Ochotná mladá recepční mi sdělila, že vzhledem k současné slevě bych se vešel do tří tisíc. Děkuji, doma to mám levnější.

Výlet byl u konce a autobus mě v pohodě odvážel zpátky.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jana Jana | E-mail | Web | 7. července 2014 v 17:27 | Reagovat

...,,Sanitka před vchodem byla přistavena asi pro případ, že by ty ceny s někým sekly." :-D  :-D To mě pobavilo.

2 Lydie Lydie | 7. července 2014 v 22:42 | Reagovat

[1]:To mě také rozesmálo. :-)

3 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 8. července 2014 v 23:33 | Reagovat

Jiří jsem ve SPAMU :-(  :-)

4 Ježurka Ježurka | Web | 9. července 2014 v 17:50 | Reagovat

Tak jsem se ráda prošla po letišti. Chceme se tam při příští návštěvě Prahy podívat, viděli jsme, že tam jezdí autobus od hlavního nádraží, když jsme tam nedávno čekali na další přípoj. Aspoň jsem poučena a lahev s vodou si raději vezmu sebou. :-)

5 Otavínka Otavínka | Web | 10. července 2014 v 17:26 | Reagovat

Děkuji Jiří, že jsi nás vzal s sebou. Nikdy jsem tam nebyla a taky se tam už nepodívám, protože nemám dovoleno létat. Ale bylo to zajímavé. Hezký den!

6 Hanka Hanka | 5. srpna 2014 v 10:12 | Reagovat

Hmmm, tak tohle je dobrý tip. Pro mne je Praha často cílem výletu, ale už si vybírám jiné cíle, Karlův most a další už znám. Ve vlaku už hlásí, kde je přípoj na letiště, snad i zpátky je to zařízeno. Přijedu se podívat. :-)

7 Jirka Jirka | E-mail | Web | 5. srpna 2014 v 14:31 | Reagovat

[6]: Díky za komentář. Nevím co už jste v Praze viděla, ale napadá mě řada zajímavých míst, třeba: - Hrad s obrazárnou a galerií - Václavs. náměstí s Národ. muzeem - Staroměst. nám. s orlojem a radnicí - secesní perla Prahy: Obecní dům, sousední Prašná brána a naproti zajímavá expozice v Čes. národ. bance - Národní divadlo a naproti kavárna Slávie v paláci Lažanských - Loreta a Strahovský klášter - Vyšehrad a Slavín - Betléms. nám. a Náprstkovo muzeum -  muzea: mimo Národního i Pražské, Uměleckoprůmyslové, Technické a ve Kbelích Vojenské letecké (nabité letadly). Na severním  kraji Prahy zrekonstruovaný zámek Ctěnice s kočárovnou a jihovýchodně od Prahy park a zámek Průhonice.

8 Hanka Hanka | 6. září 2014 v 15:14 | Reagovat

[7]:Tak hlásím po pravdě, že mám splněno. Během jednoho měsíce jsem si udělala dvě cesty do Prahy. Jeden den jsem navštívila po pár letech ZOO, viděla pár komentovaných krmení, vyjela lanovkou nahoru. Po pravdě je to tak rozsáhlé, že jsem prošla asi polovinu, ale zase jsem to brala tak, kde jsem nebyla minule. Jen mě trochu zklamali ti velemloci, o kterých se tolik psalo a jsou na tom zoobuse O_O  [:tired:] . Také jsem byla na zámku v Troji, málo se o něm ví a ta zahrada je moc hezká. .. Další výlet jsem prožila většinou na Vyšehradě, celé jsem to prošla, byla neděle, nádherné počasí, parádní výlet. Samozřejmě hřbitov, mám mraky fotek. ... Jéé, vždyť já tam byla 3x! Naposledy jste mě inspiroval tím letištěm V. Havla, tak jsem z Hlavního nádraží použila bus na letiště, ale navštívila jsem "jen" terminál 2. Taky procházka lážo plážo, pohoda, protože jsem nikam nespěchala, nasávala tu atmosféru. Vyhlídka byla otevřená, tam jsem strávila dobrou hodinu a během té doby přistálo nebo odletělo asi 15 letadel,to se mi líbilo :-P. Samozřejmě jsem si tam nekoupila žádné jídlo, i ten drahý dort by mi, myslím, při pohledu na tu cenu, zhořkl na jazyku [:tired:]  :D . A v poledne jsem zamířila k Veletržnímu paláci na obrazy francouzského malířství a v přízemí je Muchova Slovanská epopej. To byl pro mne zážitek, to toho paláce se ještě někdy vrátím. Ale byl problém s dopravou tam, zrovna byla nějaká výluka a ani obyvatelé Prahy mi nebyli moc schopni poradit, zbytečně jsem projela 2 jízdenky. Ale nakonec s přestupem na Štrossmajerově náměstí jsem tam dojela. A stálo to za to! :-P  :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.