Kdo šetří má ...

22. listopadu 2015 v 16:16 |  Technika
někdy oči pro pláč.


Pokud totiž šetří na nesprávném místě. Před léty jsem si pořídil velmi zachovalou škodovku, rok výroby 1993. Jezdil jsem s ní málo a v posledních dvou letech takřka vůbec ne. Může za to neúnosná cena benzinu. Navzdory nepoužívání ale musí moje "přibližovadlo" každé dva roky procházet technickými prohlídkami. Zvykl jsem si vyřizovat to bez starostí: dát ho do nejbližšího servisu, vzdáleného asi 300 metrů od domu, s tím, že chci zařídit emise a technickou. Za dva dny bývá v pohodě hotovo - leč všechno se mění.

Loni a letos jsem jen občas dobil baterii a jel kolem bloku. V nádrži mi tedy zůstával ještě předloňský benzin. Byla skoro plná. Před zimou do něj dávám Velfobin v naivní naději, že působí pořád. Když jsem se náhodně podíval do "papírů" zjistil jsem, že na další technickou nemám jít až za rok, ale že už měla být před několika dny. Uf! Honem do servisu!

Tam jsem zadal obvyklý požadavek a navíc, že chci odstranit chcípání motoru při volnoběhu. Pracovník si auto prohlédl a konstatoval, že je zachovalé a vypadá velmi dobře. Nic zlého netuše jsem po předání odešel domů. Za dva dny jsem telefonicky dostal Jobovu zvěst: karburátor netěsní, kape z něj benzin, membrána ztvrdlá, zanesený filtr, motor kouří, že by neprošel emisemi, předloňský benzin je potřeba vyměnit a brzdy mají sníženou účinnost. Při představě kolik budu platit mě polilo horko...

Přesto s tím byl autoservis hotov ve sjednané lhůtě. "Byly s tím velký problémy." konstatoval pracovník servisu.Tentokrát mě technická stála o 6,5 tisíce víc než obvykle! Horko těžko jsem sehnal peníze. S účtem jsem se dostal do kontokorentu (tedy povoleného přečerpání). Letošní Vánoce tedy budou skromné.

Došlo na bráchova slova: "Auto potřebuje pohyb. Když s ním nebudeš jezdit, kdeco zrezaví nebo zpuchří a budeš s tím pořád v servisu.". Pravdu měl i synovec, když říkal, že auto potřebuje občas prohnat, aby se všechno promazalo a spálily usazeniny. "Ono to pak líp jede.".

Závěr: nejezdil jsem, protože byl neúnosně drahý benzin, ale následné opravy mě stály víc, než kolik bych dal za ten benzin. Šetření na nesprávném místě se holt nevyplácí...

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 děda tik tak děda tik tak | Web | 22. listopadu 2015 v 22:03 | Reagovat

Jak se Jirko říká, pozdě bycha honit. Pravdou je, že auto potřebuje pohyb zrovna tak jako člověk v důchodu. Stačí aspoň jednou za měsíc udělat si výlet a příjemné spojit s užitečným. Pak je ještě otázka, zda při tom nízkém počtu najetých kilometrů je auto vůbec potřeba držet. :-)

2 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 25. listopadu 2015 v 13:49 | Reagovat

Jak již psáno v prvním komentáři- pozdě bycha honiti. :-)Také položená otázka na místě jest - zda v tvém případě je třeba auto držet.
Každopádně konstatuji - držet si auto, je opravdu velká položka. Ovšem na druhou stranu díky, že je máme, často nám posloužilo. Při dvou důchodech to ještě jde ;-), ale i tak s odřenýma ušima. Technické, obutí a sám Jiří víš a píšeš, že to je velká suma.

3 Jirka Jirka | E-mail | Web | 25. listopadu 2015 v 21:02 | Reagovat

Díky za návštěvy i komentáře. Mít auto opravdu není levný špás. Při jeho minimálním provozu mi občas někdo radí: "Prodej to!", ale to se mi nechce. Nechci být závislý na autu a ochotě druhých.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama